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17–19 november 2020
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Meeting

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Tuesday 17 November

Sound Values

When:
11:00am - 12:30pm

Where:
Meeting 1 (presented by JUMP)

Language:
English

Music is a life partner for many, but few realize its value - the economic, social, moral, motivational and creative quality that music implies and transmits with a multitude of simultaneous messages.

Common good or commercial product, culture or entertainment: however you want to define music, behind every note there is talent, professionalism and investment. These are accessible as never before by adapting or even creating new models of production and consumption. However, the development of the musical eco-system requires a different attitude from insiders and a new perception on the part of the public.

The need to protect intellectual property is fundamental for the creative and cultural industries, of which music is a significant part.
The protection of the rights and welfare of those who make music and deliver it to the audience is similarly urgent. And on the flip side, artists and businesses also need to assume more responsibility.
This could finally lead to a definitive acknowledgement of the music system within society and its elected policy makers.

The awareness of new technologies and the enhancement of original, diverse and inclusive musical productions and business practices is equally essential for the constant evolution of the value of music.

presented by UK, guest country 2020 / “UK/IT Season 2020 ‘Being Present’” of British Council.

La musica è un compagno di vita per molti ma pochi ne apprezzano il valore; essa implica e trasmette qualità economica, sociale, morale, motivazionale e creativa mediante una multitudine di messaggi simultanei.

Comunque si voglia definire (bene comune, prodotto commerciale, cultura o intrattenimento), dietro ogni nota c'è talento, professionalità e investimento che risultano essere accessibili più facilmente grazie alla creazione o all'adattamento di nuovi modelli di produzione e consumo.

Per le industrie creative e culturali, in cui la musica è una parte significata, proteggere la proprietà intellettuale è una necessità fondamentale, così come la tutela dei diritti di chi la musica la produce e la distribuisce al pubblico. Per avere queste forme di tutela, artisti ed imprese devono assumarsi maggiori responsabilità. L'obiettivo è quello che il sistema musicale sia riconosciuto all'interno del contesto sociale e politico.

Altrettanto essenziale per l'evoluzione del valore della musica sono una maggiore consapevolezza delle nuove tecnologie e la valorizzazione di produzioni musicali originali e di pratiche commerciali diversificate ed inclusive.

presentato da Regno Unito, guest country del 2020 / “UK/IT Season 2020 ‘Being Present’” del British Council.

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